Klagevejledning - økonomisk rådgivning i Blå Kors
Sådan klager du
Er du utilfreds med den rådgivning, du har modtaget i vores økonomiske rådgivning, kan du indsende en klage via mail eller med posten. Her kan du læse, hvordan du klager.
Hvem kan klage?
Alle, som har været i kontakt med Blå Kors Danmarks økonomiske rådgivning kan indsende en klage.
Vi opfordrer til, at du med det samme fortæller os, hvis du har en dårlig oplevelse med vores rådgivning. Så kan vi reagere hurtigt, og du kan få glæde af rådgivningen fremadrettet.
Hvad kan jeg klage over?
Du kan fx klage over:
- Mangelfuld økonomisk rådgivning.
- Frivilliges adfærd, det vil sige den måde, som frivillige opfører sig på.
- Konkrete oplevelser med en eller flere rådgivningssamtaler, der ikke har levet op til det, vi stiller i udsigt på vores hjemmeside.
Hvad kan jeg ikke klage over?
Du kan ikke klage over praktiske forhold som lokation, forplejning eller vente- og åbningstider.
Sådan sender du en klage
Klagen skal være skriftlig og kan sendes via mail eller med posten. Du kan gøre brug af klageformularen, som du finder nederst på siden. Vi anbefaler, at du tager udgangspunkt i denne formular, så vi får de oplysninger, vi skal bruge til at behandle din klage.
Hvis du gerne vil have svar på din henvendelse, skal du angive dine kontaktinformationer. Men det er naturligvis frivilligt.
Du sender din klage til:
Projektleder for økonomisk rådgivning i Blå Kors, Karen Klemmed Hviid.
Mail: kkh@blaakors.dk
Postadresse: Blå Kors Danmark, Økonomisk rådgivning, Suensonsvej 1, 8600 Silkeborg.
Q&A: Spørgsmål og svar om økonomisk rådigivning
Hvis du indsender en klage, og vælger ikke at være anonym, vil vi opbevare dine personlige oplysninger i op til 5 år efter, at klagen er færdigbehandlet. Herefter vil dine oplysninger vil blive slettet. Du kan læse mere om Blå Kors persondatapolitik her.
Du har mulighed for at skrive til os på kkh@blaakors.dk - vi er altid interesserede i at høre din mening og på den måde få input til at forbedre vores arbejde.
Blå Kors Danmark udfører økonomisk rådgivning på baggrund af kvalitetsmodellen for vederlagsfri og frivillig økonomi- og gældsrådgivning udarbejdet af Den Nationale Vidensfunktion. Find vores kvalitetsmodel her.